Реконструйоване вуличне освітлення проспекту Цементників.

 

Саме таким є бачення міською радою благо­устрою у Здолбунові.  Адже жоден  житель міста не  повинен почуватися обділеним увагою та турботою з боку влади.  Свого часу чимало нарікань у жителів міста  було на те, що влада дбає лише про центр Здолбунова, а до околиць  їй байдуже. Щоб виправити ситуацію, з ініціативи міського голови І. О. Ольшевського, у 2009 році на засіданні  виконавчого комітету було затверджено програму «Місто без околиць». Ця програма  передбачала цілеспрямовану координацію дій комунальних служб з метою втілення в життя ідеї рівнозначного виконання робіт з будівництва та ремонту доріг, встановлення вуличного освітлення, ігрових майданчиків, мережі зливової каналізації та ін. по всій території нашого міста.

Аналізуючи результати виконання цієї програми, насамперед варто відмітити комплексний підхід до вирішення проблем околиць. Узяти хоча б великий масив приватної забудови, який простягнувся від вулиці С. Бандери до кладовища по вул. Коперника. Люди там жили по 40 і більше років, а заасфальтована була в 2008 році лише одна вулиця - Драгоманова. Планове впорядкування доріг розпочалося тільки з 2010 року. З того часу і до 2015 року було проведено капітальний ремонт покриття по вулицях Івана Богуна, Симона Петлюри, Калнишевського, відсипано вживаним щебнем частину вулиці Огієнка, Ольги Кобилянської та провулок Івана Богуна, проведено капітальний ремонт вуличного освітлення по вулицях Івана Богуна, Степана Бандери та Коперника. Також у 2015 році розроблено проектно-кошторисну документацію на капітальний ремонт дороги по вулиці Огієнка з провулком. Виконання робіт з асфальтування цієї вулиці та вул. Кобилянської - Чайковського - пров. Кобилянської - пров. І. Богуна заплановано завершити до 2018 р. Без уваги не залишилися і діти, які тут проживають: у 2015 році встановлено нове ігрове обладнання у подвір’ях по вул. Драгоманова, 6 та 4а. А на 2017 рік заплановане будівництво нового спортивно-ігрового майданчика на розі вул. І. Богуна та пров. О. Кобилянської.
Вулиці, розташовані біля обласного збірного пункту та управління по експлуатації газового господарства, є одними з найдавніше забудованих вулиць міста. «Цивілізація» на цих вулицях закінчувалась там, де їх пересікали залізничні колії. Виправляти цю ситуацію також почали впродовж останніх п’яти років. Зокрема з’явилося асфальтове покриття та вуличне освітлення по вул. Грушевського, Словацького та Ватутіна, а також частково прилеглих до них вулиць. Для покращення безпеки життя мешканців у 2015 році проведено капітальний ремонт вуличного освітлення по вул. Мартинівка і Щепкіна. Враховуючи чисельні звернення, з метою запобігання підтоплення житлових будинків у 2014 році міською радою було профінансовано комплекс заходів з розчищення мережі зливової каналізації по вул. Грушевського та Львівській. У рамках втілення програми «Місто без околиць» у 2015 році виготовлено проектно-кошторисну документацію на капітальний ремонт вулиці Д. Галицького та виконано перший етап робіт на ділянці поблизу ДНЗ «Дзвіночок». Роботи з подальшого асфальтування вулиці заплановані на 2016 рік. У планах міської ради на 2017-2018 роки є освітлення вул. Львівської та пров. Грушевського, а до 2020 року - завершення асфальтування всіх вулиць та провулків цього масиву.

Освітлення по вул. С. Бандери.


Один з найстаріших та найзагадковіших районів міста – це Віли. Цей район, оповитий цікавими історіями та спогадами, затиснутий між мережею залізничних колій.
- Малоповерховий район з вузькими і неасфальтованими вулицями, без освітлення, зі зливовими водами, що річкою течуть центральною дорогою, - такими раніше були наші Віли. Тепер з впевненістю можна констатувати, що відбулися значні зміни на краще. Хотілося б, аби вони продовжувалися, і решта вулиць також були заасфальтовані та освітлені. До того ж нам дуже не вистачає дитячого майданчика, і діти часто бавляться на проїжджій частині вулиці, - розповідає Валентина Федорівна Мельничук, яка проживає в цьому районі уже впродовж багатьох років.
Починаючи з 2011 року, збудовано нову асфальтовану дорогу та вуличне освітлення по вул. Віли-4, проведено капітальний ремонт дороги, пішохідної доріжки по вул. Віли-1 та відремонтоване вуличне освітлення.
Величезними проблемами тут були високий рівень грунтових вод та ливневі мережі, яких ніхто не відновлював упродовж багатьох десятиліть. У 2013 році проведені роботи з ремонту мережі зливової каналізації по вулицях Віли-2, Віли-3, і це дало змогу відвести грунтові води з чотирьох прилеглих вулиць. А в 2014 році було виконано цілий комплекс робіт з реконструкції мережі зливової каналізації по вулицях Стефановича - Віли-1, відновлення мереж, побудованих понад півстоліття тому. Після завершення цих робіт грунтові води відведено з території як центральної частини міста, так і зі всього мікрорайону Віли. У 2015 році роботи з відродження мікрорайону тривають: облаштовано нове сучасне енерго­зберігаюче вуличне освітлення по вул. Віли-8, виготовлено проектно-кошторисну документацію на будівництво дороги по вул. Віли-9 - Гранична. У планах міської ради на 2016 рік - будівництво нової мережі вуличного освітлення по вул. Віли-7, Віли-9, Граничній, а до 2019 року - будівництво доріг.
Значних капіталовкладень з міського бюджету потребувала частина Здолбунова, з якої починалася його історія як міста залізничників. Це вулиці Церковна, І. Гончара, Міцкевича, Садова та ін. Саме тут одними з перших з’явилися багатоквартирні будинки, архітектура яких і зараз, після проведених капітальних ремонтів, є прикрасою цих вулиць. Ці роботи продовжуються, адже згаданий житловий фонд без ремонту просто може перестати існувати.
Роботи з благоустрою цього мікрорайону розпочалися з освітлення та будівництва дороги по вул. Церковній. Далі був проведений капітальний ремонт частини дороги по вул. Старомильській. У 2011 р. здійснено капітальний ремонт дороги по вулиці Чубинського, у 2012 р. збудовано частину дороги по пров. Старомильському та освітлено вулицю Садову. У 2013 році завершено капітальний ремонт вул. Старомильської, а в 2014 році на цій вулиці збудовано нову лінію освітлення з енергозберігаючими лампами. Цим заходи з енергоефективності у вказаному районі тільки розпочалися. Згодом, у 2014 році, було встановлено сучасні світлодіодні ліхтарі по вул. І. Гончара, а також встановлено енергозберігаючі лампи та повністю переобладнано два трансформаторних пункти по вул. Гоголя, Коцюбинського та частині вул. Садової. У 2015 році розроблено проектно-кошторисну документацію на будівництво дороги по пров. Церковному та Гончара. У планах міської ради на 2016 рік - реконструкція вуличного освітлення по вул. Нечуя-Левицького, Ольжича, Чубинського.
Нині міська рада працює над втіленням ще одного проек­ту – впровадження міського автобусного маршруту «Здолбунів-експрес», який з’єднає вулиці Старомильську і Мартинівку, а також дасть можливість жителям цього району без пересадок доїхати до ринків міста, районної лікарні, кладовищ, комунальних підприємств, а мешканцям інших частин міста – до залізничного вокзалу. Роботу щодо впровадження цього маршруту заплановано розпочати у жовтні 2015 року.
Багато проблем виник­ло з благоустроєм у селищі цементників після того, як житловий фонд та об’єкти інфраструктури перейшли у комунальну власність міста. Міська рада активно зайнялася ремонтом фасадів, дахів, водовідливів, балконів, і ця робота системно продовжується й зараз. Серйозними проблемами було неякісне вуличне освітлення та погана дорога біля Квасилівського пивзаводу, яка з’єднувала Здолбунівський та Рівненський райони. У 2012 році це питання вирішили: збудовано новий пішохідний місток, проведено капітальний ремонт дороги та пішохідної доріжки по вул. Пирогова, збудовано нову автобусну зупинку. В 2014 році у цьому мікрорайоні розпочато роботи з будівництва нової дороги по вул. Дружби. У 2015 році проведено реконструкцію вуличного освітлення по вул. Заводській та просп. Цементників. Приділили увагу і дітям, які тут проживають. З ініціативи міської ради з’явився сквер Цементників, у якому підприємство ПАТ «Волинь-Цемент» встановило ігрове обладнання. У 2011 році нові ігрові майданчики з’явилися у подвір’ях по вул. Заводській, 3-9, Заводській,10-12. У 2012 році новий ігровий майданчик облаштували у дворі по просп. Цементників, 12, у 2014 році по гойдалці було встановлено у дворах по вул. Фестивальній, 17 та Котляревського, 2. Цього року нові ігрові майданчики облаштовано у дворах по просп. Цементників, 7-9 та просп. Цементників, 4-6. У планах міської ради на 2016 рік передбачене виконання робіт з реконструкції вуличного освітлення на вул. Пирогова, Котляревського, Фестивальній та завершення будівництва дороги по вул. Дружби.
Успішно розбудовуються два нових житлових масиви індивідуальної забудови: у районі вул. Паркової - Чорновола та Мартинівки. У 2011 році з’явилася нова лінія вуличного освітлення по пров. Миру. В 2012 році нове сучасне світлодіодне освітлення було облаштовано по вул. Стуса та частково по вул. Коперника. У 2013 році проведено капітальний ремонт вуличного освітлення по вул. Парковій, а в 2014 році облаштовані нові лінії освітлення по вул. 2 Лютого, Квітневій та пров. Квітневому. У планах на 2016 рік передбачено будівництво освітлення по вул. Західній. Але найбільшою проблемою згаданого мікрорайону є відсутність центральної каналізації, будівництво якої потребує суттєвих капіталовкладень та значного обсягу роботи. Для вирішення цієї нагальної проблеми у 2013 році було виготовлено проектно-кошторисну документацію на будівництво каналізації у цьому районі, у 2014 році проведено тендер, а у вересні 2015 року розпочато роботи, які проводитимуться і в 2016 році. Лише після завершення всього комплексу робіт буде розпочато будівництво доріг у цьому районі.
Розбудову «наймолодшого» мікрорайону забудови у районі ринку сільськогосподарської продукції міська рада почала з освітлення вул. Польової, Бориса Тена та пров. Щепкіна, згодом було проведено відсипку вживаним щебнем усіх згаданих вулиць та пров. Комунального, здійснено капітальний ремонт вулиці 8 Березня у 2010-2011 роках. У 2015 році облаштоване вуличне освітлення по провулку Мартинівка та збудовано нову лінію вуличного освітлення по вулиці Івасюка.
У перспективних планах міської ради - будівництво ринку сільгосппродукції по вулиці 8 Березня та будівництво мережі центрального водопостачання і водовідведення по всіх вулицях цього масиву з подальшим асфальтуванням вулиць.
Отже, прийняття та реалізація програми «Місто без околиць», безумовно, дало вагомі результати і позитивно вплинуло на умови проживання тих здолбунівчан, які мешкають на віддалених від центру вулицях міста. Та найважливіше – це системність, бачення перспективи і наявність досвіду та вміння реалізувати всі подальші плани.
Олеся ІВАНЧУК.

Коментарі

+2 #1 Владимир Корольков 21.10.2015, 22:36
Мені цікаво в якому місті освітлюють вул.С.Бендери, бо на цьому фото нема нічого спільного з вул.С.Бендери в м.Здолбунів

Comments are now closed for this entry