Чому у кількох населених пунктах Здолбунівщини припинили вивіз ТПВ
З першого серпня ТзОВ Комунальних підприємств, яке здійснює вивіз сміття у Здолбунові, Здовбиці, Копитковому та селах Богдашівської сільської ради припинило надання своїх послуг ряду споживачів. Наразі вивіз сміття підприємство здійснює лише у Здолбунові і Копитковому, у решті населених пунктів через заборгованість споживачів послуга стала тимчасово недоступною.
ТзОВ Комунальних підприємств почало вивозити сміття у Кошатові, Богдашеві та частково у Здовбиці близько п’яти років тому. Два з половиною роки надає таку послугу жителям Орестова, Ільпеня та частини Здовбиці, яку раніше не обслуговувало. Але через значну заборгованість населення перед товариством наразі ТПВ забирають не всюди.
- Проблема з частковою несплатою за послуги була у вищезгаданих селах. Проте, коли ми перестали вивозити сміття, то у Кошатові цю проблему вирішили. Депутат від цього села обійшла усіх місцевих мешканців, боржників зобов’язала сплатити кошти, а решту населення - заключити договори. Ми, відповідно, почали знову забирати відходи у цьому селі, бо договори підписали майже стовідсотково, - говорить майстер цеху санітарної очистки ТзОВ КП Віктор Волощенко.
Він розповідає, що у Богдашеві зараз тверді побутові відходи вивозять. У Здовбиці, Орестові та Ільпені обдумують, яким чином здійснювати вивіз сміття та в подальшому співпрацювати з комунальним підприємством.
- Частина жителів населених пунктів, які ми зараз не обслуговуємо, і надалі не хоче заключати договори з ТзОВ КП, дехто пояснює це тим, що й сам може вивезти сміття на звалище, хтось відверто розповідає, що спалює відходи, а хтось просто банально викидає вторсировину в найближчі кущі. Борги, звісно, наростали поступово, і станом на перше серпня найбільша заборгованість у Здовбиці - близько 111 тисяч гривень. Звичайно, це велике село, відповідно, й договорів тут багато. Але і в Ільпені є борг - 8700 гривень, в Орестові - 7000 гривень, у Богдашеві - майже 15 тис. гривень, - зазначає В. Волощенко.
Підприємство хоче врегулювати ситуацію, але саме воно не в праві зобов’язати всіх підписати з ним договори. А працювати з частиною домогосподарств ТзОВ незручно і не рентабельно.
- Ми прекрасно розуміємо, що споживачі, які вчасно сплачують за послуги, потерпають через недобросовісних односельців. Та навіть якщо наші працівники будуть вимагати квитанцію про оплату і лише за її наявності забирати сміття, це не вихід. Адже в той час, коли ми забираємо відходи, чимало людей уже на роботі. Знову ж таки, ми не можемо проконтролювати, хто і скільки пакетів зі сміттям поставив на погоджені для цього місця. Адже ті люди, які їх виставляють, можуть виявитися «не нашими» клієнтами. Єдиний реальний шлях вирішення проблеми у ТзОВ КП вбачають у підписанні договорів з 80-90 % мешканців житлових будинків у населених пунктах, які воно має обслуговувати, - стверджує майстер комунального підприємства.
Проте важелів впливу на громадян підприємство не має. Комунальники не можуть зобов’язати жителів сіл заключати з ними договори, це має бути прописано у правилах благоустрою. Тобто - не рекомендувати, а в обов’язковому порядку заключати договори на вивіз сміття. Лише тоді ситуація може змінитися, бо працівники підприємства чітко знатимуть, що кожен, хто виставляє сміття, заплатив за його вивіз.
- Ми згідні надати свою допомогу, разом з представником від сільської ради наші працівники можуть пройтися по будинках і заключити договори. Звичайно це не просто, на це потрібно витратити чимало часу, та й немає гарантії, що це буде дієво. Також треба розмовляти з боржниками. Адже мала частинка людей, прийшла, щоб підписати договір, натомість прийшли, щоб його розірвати, - розповідає Віктор.
Майстер цеху ТзОВ КП запевнив: якщо хоча б 80 % домогосподарств заключать договори, то проблеми з вивезенням ТПВ не буде. Як приклад, Здовбиця, де наразі сміття вивозять з чотирьох вулиць - Граничної, Дружби, Локомотивної, Квітневої, а також забирають у підприємців, бо ті вправно платять і всі заключили договори. Також працівники комунального підприємства здійснюють вивіз сміття за контейнерною схемою, бо власники контейнерів мають договори з товариством. Абонентам, в яких не забирають відходи, зараз плату не нараховують.
Споживачі, які регулярно сплачують за вивезення сміття, через ненадання послуги реагують, звісно, негативно. Адже у договорі ТзОВ КП, яке є виконавцем згідно п. 6.2.1, прописано, що виконавець зобов’язується надавати послуги відповідно до вимог законодавства про відходи, санітарних норм і правил, правил надання послуг з вивезення побутових відходів, затверджених Кабінетом Міністрів України та цього договору. А споживачі зі свого боку зобов’язані оплачувати в установлений в договорі строк надані їм послуги з вивезення відходів, згідно п. 5.2.1 договору. Оплата за послуги з вивезення відходів проводиться до 25-го числа місяця, що настає за розрахунковим.
Тож у випадку, який наразі є, ТзОВ КП скористалося своїм правом відповідно до статті 8 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», де у частині щодо прав і обов’язків виконавців комунальних послуг та управителів прописано: «Виконавець комунальної послуги має право припинити/зупинити надання комунальних послуг у разі їх неоплати або оплати не в повному обсязі в порядку і строки, встановлені законом та договором, крім випадків, коли якість та/або кількість таких послуг не відповідають умовам договору».
Ми також поспілкувалися з головами Здовбицької та Богдашівської сільських рад Світланою Годиною й Іриною Хабатюк. Світлана Година розповіла, що більшість населення, яке не має підписаних з ТзОВ КП договорів, не хоче їх заключати, і це, звичайно, для платників послуги велика проблема. Наразі шляхи її вирішення обдумують.
Ірина Хабатюк не зовсім погоджується з тим, що комунальне підприємство вчинило правильно. Адже в першу чергу товариство не надсилало квитанції про оплату послуг для споживачів, так само, і як не повідомило заздалегідь абонентів про заборгованість та обов’язкову оплату. До того ж, договір є не колективним, а отже ті, хто справно платить, не повинні потерпати через інших громадян. Також голова Богдашівської сільської ради запевнила, що значна частина мешканців уже сплатила борг і поволі заключає нові договори.
На запитання, чому споживачі не отримували квитанцій, Віктор Волощенко відповів:
– За надані нашим підприємством послуги оплата здійснюється за абонентськими книжками. Але раз на рік, наші працівники розносять квитанції, аби кожен споживач зміг звіритися і в разі наявної заборгованості її погасити. Тобто кожен абонент бачив свою заборгованість, відповідно знав про неї.
Отож, як саме буде вирішено проблеми з вивозу твердих побутових відходів, поки невідомо. І все ж у цьому випадку має спрацювати людська свідомість. Адже сьогодні ми повинні не просто вивозити сміття на полігон, а правильно сортувати й віддавати на переробку. Хоча спершу варто навчитися просто вивозити і викидати його у призначені для цього місця.
Марина КОЛОДИЧ.
Коментарі друкуються тільки за попередньої модерації.