Запобігання екологічній кризі є на сьогодні одним з головних практичних завдань нашого суспільства. Адже внаслідок забруднення зазнає негативного впливу довкілля, погіршуються умови життя людей. Щоб вижити, нам необхідно зберегти природу. Діти - наше майбутнє. Отож, і екологічне виховання треба розпочинати з дитинства, бо набуті у цей час знання можуть надалі перетворитися у міцні переконання, чітку позицію, що до довколишнього світу ставитись треба бережно.
Молодший шкільний вік - найцінніший етап у розвитку екологічної культури особистості, адже саме діти особливо чутливі до добра, допитливі. Уже в початкових класах учні мають усвідомити, що людина - невіддільна складова природи, вплив якої на навколишнє середовище може бути як позитивним, так і негативним.
Однією з форм екологічного виховання, спрямованого на пізнання природи і розуміння її законів, є екологічні екскурсії. Їх зі своїми вихованцями постійно проводять учителі початкових класів нашої школи - у лісі, в парку, на луках, біля боліт та озер. І не лише влітку, а й взимку. Об'єктами вивчення у ході таких занять є рослинний і тваринний світ. Школярі вчаться спостерігати, аналізувати, робити висновки і узагальнення. Під час екскурсій створюються сприятливі умови для учнів, які прагнуть краще пізнати рідний край, вивчити його багатства, зрозуміти красу природи. Крім того, завдяки цим мандрівкам діти оволодівають навичками екологічно грамотної поведінки в природному середовищі.
Та для моїх учнів, певно, найзахопливішими стали дні, коли вони висаджували молоді деревця. Цей захід ми організовували з метою виховання у дітей відповідального ставлення до довкілля, залучення їх до робіт з відновлення зелених насаджень. Також ми очищаємо береги водойм від сміття, розчищаємо й упорядковуємо джерела у лісах, а взимку гуртом відпочиваємо у чистому довкіллі.
Отож, як бачимо, успіх екологічного виховання залежить від правильного використання та поєднання різних методів, форм і засобів роботи з дітьми.
Людмила ВЛАСЮК,
учитель Новомощаницького НВК
«ЗОШ I-II ст. - ДНЗ».
Коментарі друкуються тільки за попередньої модерації.