Але дороги на Здолбунівщині ремонтуватимуть
Про дороги у нашому регіоні можна говорити або погано, або ніяк. Хоч загалом в країні ситуація зі шляхами є не набагато кращою - днями навіть Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман заявив про те, що 95 % шляхів у державі сьогодні в жахливому стані. Якщо окремі траси загальнодержавного значення ще більш-менш «у формі», то регіональні дороги очікувано розсипалися разом з таненням снігу.
Така ситуація є цілком закономірною, якщо зважити, що востаннє капітальні роботи на дорогах Здолбунівщини проводили ще у 2005 році. Відтоді щорічно відбуваються лише поточні ремонтні роботи на найпроблемніших ділянках, що, звісно, крапля у морі для вирішення дорожніх проблем району.
Скажімо, торік з районного бюджету на поточний ремонт доріг було спрямовано 108,5 тис. грн. Ремонтували шляхи у Миротині, Білашеві, Бущі, Урвенні, Старій Мощаниці. Проте ямкові ремонти, які робити, звісно, потрібно, не вирішують складної ситуації.
Цьогоріч маємо надію на те, що «бородате» дорожнє питання з місця таки зрушиться. Принаймні, у цьому запевнив голова Здолбунівської РДА Сергій Кондрачук, який
1 березня мав зустріч з начальником Служби автодоріг Рівненської області Петром Удовиченком та спілкувався з ним про перспективи ремонту у 2017 році.
- Днями жителі району вже могли бачити ремонтні бригади Колоденської ДЕД на дорозі Городище - Рівне - Старокостянтинів (так звана «Острозька» траса). Вони проводили ямковий ремонт дорожнього покриття, котре після зими справді не витримує жодної критики. Одразу після усунення недоліків на цій дорозі державного значення шляховики почнуть проводити ямкові ремонти у селах району, зокрема латати дороги на Мізоч, Гурби, Дермань Першу, Дермань Другу та інші населені пункти. Також цьогоріч заплановано ремонт дороги Городище - Рівне - Старокостянтинів. Загальна вартість робіт - майже 37 млн. грн. Відповідно до розпорядчих документів, не менше 10 % коштів від вартості цих робіт має бути спрямовано з місцевих бюджетів. Для районного бюджету 4 млн. грн. - досить значна сума. Тому з керівником ОДА вестиму мову, щоб більшу частину співфінансування виділили з обласного бюджету, - розповів Сергій Кондрачук.
Як проінформував очільник району, розпорядженням Кабінету Міністрів України
№ 62-р від 2.02.2024 р. вже затверджено проведення поточного середнього ремонту ділянки дороги Здолбунів - Глинськ - Стеблівка. Йдеться про ділянку протяжністю 4 км.
- Дуже важливо цьогоріч зробити цю дорогу, адже вона вважається першочерговою у районі вже багато років поспіль. Оскільки проведення робіт затверджено урядом, на сьогодні у мене немає підстав сумніватися, що їх виконають. Крім того, влітку плануємо зробити дорогу від Мізоча до с. Півче, і, якщо вистачить ресурсу, продовжити її від Півче до Нової Мощаниці. Там передбачено провести ремонт з асфальтовим покриттям. Про цю дорогу, стан якої не витримує жодної критики, неодноразово клопотали на найвищому рівні мій перший заступник Леонід Власюк, депутат районної ради від с. Півче Ігор Жовтанюк та інші уродженці цього села. Заплановано також укласти асфальт до Гурбенського монастиря - на дорозі протяжністю
1300 м. На початок року цих робіт у планах ще не було. Але депутат Здолбунівської районної ради Василь Тимощук звертався з проханням до голови Рівненської облдержадміністрації Олексія Муляренка, аби їх включили у пріоритетні для цього року. Оскільки у керівника ОДА є чітке розуміння того, що до такого особливого місця, як Гурби, має бути якісний під’їзд, виконання цих робіт внесено до плану будівництва доріг у 2017 році, - зазначив голова РДА, розповівши, що, як і в попередні роки, сільським радам надаватимуть техніку та білощебеневі суміші для поточних ремонтів сільських доріг, облаштування зупинок та ін.
- Вдячний усім, хто був причетний до розчищення доріг у зимовий період. Звісно, ці роботи не є повноваженнями райдержадміністрації, але обов’язок влади - зробити все, щоб ми мали під’їзд до кожного села. Дякую Колоденській ДЕД, яка розчищала дороги не лише державного чи обласного значення, а й наші місцеві шляхи; очільникам територіальних громад, які вболівали за те, щоб жителі населених пунктів їхніх сільських рад мали можливість вчасно потрапити на роботу; нашим сільгосппідприємствам, працівники котрих розчищали дороги відповідно до соціальних угод з громадами, у яких вони орендують паї, або за відшкодування пального. Вважаю, що з розчищенням доріг взимку ми загалом впорались. Дуже сподіваюсь на те, що цьогоріч на Здолбунівщині вдасться збудувати та відремонтувати усі з запланованих шляхів, які не ремонтували десятки років. Маю надію, що роботи ці виконають належним чином, і асфальт згодом не зійде разом зі снігом, - резюмував очільник РДА.
Сподіваються на це і жителі району, яким щодня доводиться долати шляхи на особистому чи громадському транспорті. А от у Міністерстві інфраструктури України поки не спішать тішити оптимістичними прогнозами. За офіційною інформацією, цьогоріч в Україні заплановано відремонтувати близько 2,5 тис. км автомобільних доріг. Це при тому, що загалом їх протяжність складає 170 тис. кілометрів, і
95 % потребують ремонту.
Цікаво, що днями на офіційному Інтернет-ресурсі Президента України опубліковано петицію «Дороги України», автори якої пропонують «ввести кримінальну відповідальність за виробництво неякісного дорожнього покриття, а також за укладення дорожнього покриття з порушенням технології». Іншими словами, якщо асфальт сходить зі снігом, ті, хто його вклав, повинні відповісти перед законом. Однак навіть якщо цю петицію розглянуть, це не означатиме, що українські дороги ремонтуватимуть якісніше…
Марина СТЕПАНЮК.