Всі уже звикли до поганого стану доріг. Звикли автомобілісти, яким це пошкоджує транспортні засоби, звикли пасажири, які через це в поїздці відчувають себе, як на американських гірках, звикли всі до нарікань з боку громадськості.
Які ж організації та установи мають займатись ремонтними роботами та які кошти виділено на це?
З такими запитаннями ми звернулися до компетентного посадовця - начальника відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства РДА Владислава Рішардовича Щавінського. Ось що він розповів:
- Одним із пріоритетів у діяльності органів виконавчої влади району є облаштування доріг. Звісно, стан їх далеко не найкращий. Але певні кроки щодо поліпшення ситуації вже робляться.
Як відомо, за ініціативою голови ОДА Василя Берташа, нинішній рік оголошено роком сільських доріг. Згідно із обласною програмою планується у багатьох населених пунктах оновити одну дорогу з використанням місцевої сировини. І хоча це не будуть заасфальтовані шляхи, втім, вони надійно слугуватимуть людям, забезпечать нормальний проїзд транспорту.
Протяжність доріг комунальної власності, тобто тих, що перебувають на балансі органів місцевого самоврядування, по району становить 536,77 км. Для проведення поточного і капітального ремонтів визначені ті, які в найгіршому стані. Таких налічується 48. З них 4 у місті, що потребують капітального ремонту, 1 об’єкт у Мізочі. Ці дороги покриватимуться асфальтом. У селах же – використовуватимуть місцеві матеріали, відсипатимуть щебенем.
Для облаштування місцевих автодоріг з державного бюджету в цьому році виділено 3 млн. 944,2 тис. грн., з обласного – 1 млн. 078,4 тис. грн.
Нині вже відремонтовані дороги в 9 населених пунктах – у селах Кошатів, Гільча Друга, Загребля, Лідаво, Борщівка, Буща та ін.
Вирішується й питання проведення ремонту автодороги Здолбунів – П’ятигори – Глинськ – Стеблівка, яка перебуває на балансі Служби автомобільних доріг області, на відрізку П’ятигори - Глинськ. Підрядником з виконання робіт є Здолбунівський райавтодор. Слід сказати, що з приходом на посаду керівника цього підприємства Ю. В. Філіпова - людини енергійної, сповненої бажання працювати, є надія, що ремонтні роботи виконуватимуться якісно і стан наших доріг поступово покращуватиметься.
Чому дороги стають аварійними? Невже не краще відразу ремонтувати незначні пошкодження? В цьому і полягає парадокс. В той час, коли роботи відбуваються на першочергових об'єктах, другорядні поступово перетворюються на аварійні. Коли знову беруться за аварійні, такими стають інші. Але будемо сподіватися, що ситуація поверне на краще і так завжди не буде.
Михайло ПРИСЯЖНЮК,
студент факультету журналістики
Львівського держуніверситету.