Державний реєстр актів цивільного стану громадян запроваджено Міністерством юстиції України з 20 грудня 2008 року, що стало знаменною подією у діяльності органів реєстрації актів цивільного стану України.
Відповідно до вимог статті 49 Цивільного кодексу України народження фізичної особи та її походження, усиновлення, позбавлення та поновлення батьківських прав, шлюб, розірвання шлюбу, зміна імені, смерть підлягають обов’язковому внесенню до Державного реєстру актів цивільного стану громадян в державних органах реєстрації актів цивільного стану.
Зокрема передбачено, що Державний реєстр актів цивільного стану громадян (далі – Реєстр) – це єдина комп’ютерна база даних про акти цивільного стану, внесені до них зміни і доповнення, видачу свідоцтв про реєстрацію актів цивільного стану та витягів з Реєстру.
Водночас до Реєстру вносяться реєстратором протягом п’яти робочих днів з моменту надходження до реєстратора першого примірника актового запису відомості, зазначені в актових записах про народження, шлюб, смерть, складених виконавчими органами сільських, селищних та міських рад (крім міст обласного значення).
Також реєстратором на підставі відповідного рішення суду вносяться відомості про усиновлення, позбавлення та поновлення батьківських прав.
Так, відділом державної реєстрації актів цивільного стану області внесено до Державного реєстру актів цивільного стану громадян 449 907 актових записів, видано 34 432 витяги з Реєстру, 157850 свідоцтв про реєстрацію актів цивільного стану громадянам. Крім того, відомості про виборців, які надаються відділами державної реєстрації актів цивільного стану органам ведення Державного реєстру виборців, формуються за допомогою Державного реєстру актів цивільного стану громадян, який став одним із визначальних джерел наповнення Державного реєстру виборців.
Оскільки Державний реєстр актів цивільного стану є, безперечно, соціальним Реєстром, його впровадження наблизило правові послуги до особи. Наразі громадянин має змогу отримати необхідний документ про реєстрацію актів цивільного стану за місцем проживання, незважаючи на місце проведення такої реєстрації, що, в свою чергу, покращило оперативне та якісне обслуговування громадян, надання їм необхідної правової допомоги.
Степан ДАНИЛЮК,
начальник Головного управління юстиції
у Рівненській області.

Comments are now closed for this entry