Як підготувати малюка до майбутнього шкільного життя

Нещодавно відлунав перший дзвоник, першокласники ще звикають до нових умов життя у школі, а стурбовані батьки майбутніх шестирічок вже переймаються тим, віддавати дитину до школи, чи ні.
Проблема наступності дошкільної та початкової освіти є дуже актуальною, адже найскладнішим та найвразливішим для дитини є саме перехід від дошкільного до шкільного дитинства. Після того, як дитина залишає садочок і йде до школи, її життя кардинально змінюється. Основним при цьому є зміна діяльності – від гри до систематичного навчання.


Але дитина у шість років ще хоче гратися! І це підтверджують усі закони психології. Це нормально, це свідчення її адекватності своєму віку. Батьки ж тим часом прагнуть зайнятися з дитиною «репетицією» навчання у школі: читати, рахувати, писати. Можна зрозуміти і дітлахів, і дорослих. Але існують психологічні критерії готовності до навчання у школі та єдині вимоги до всіх дітей, які вступають до школи. Отже, у майбутнього школяра мають бути сформовані:
• особистісна (мотиваційна, емоційна) готовність – це бажання і спроможність дитини посісти позицію учня. Важливо розповідати малюкові про школу лише позитивні речі, заздалегідь познайомити його зі школою;
• вольова готовність – передбачає уміння керувати своєю поведінкою, робити не лише те, що цікаво, а й те, що потрібно, доводити почату справу до кінця. Необхідно вчити дитину виконувати домашні трудові доручення (прибрати іграшки, одяг);
• інтелектуальна готовність – передбачає оволодіння засобами пізнавальної діяльності, вміння мислити та узагальнювати, гарну пам’ять. Важливо не перевантажувати дитину інформацією, подавати її в ігровій формі;
• соціальна готовність – вміння встановлювати стосунки з ровесниками і дорослими. Дитина повинна бути терплячою до інших.
Педагоги-дошкільники реалізовують ключові орієнтири розвитку дитини через виконання програми. Проте не всі діти відвідують дошкільний навчальний зак­лад. Неможливість охопити всіх дітей міста дошкільною освітою зумовила пошук альтернативних форм для вирішення проб­леми підготовки малюків до шкільного навчання. Саме для батьків дітей-шестирічок, які не відвідують дитячі заклади, на базі ДНЗ № 3 «Ладоньки» створений консультативний пункт «Дошколярик». Мета «Дошколярика» - надання порад, рекомендацій, практичних показів, проведення майстер-класів для батьків майбутніх першокласників, які не відвідують дошкільні заклади, з метою безболісної адаптації у період переходу дитини в інші соціальні умови. Кожної останньої п’ятниці місяця кваліфіковані спеціалісти - завідувач, вихователь-методист, практичний психолог, учитель-логопед, сестра медична старша, інструктор з фізкультури, вихователі - можуть надати консультативну допомогу батькам щодо питань розвитку дитини.
Шановні батьки! Пам’­ятайте: не потрібно вимагати від малюка раптового перетворення на школяра – це неможливо! Адаптування до нових умов життя є тривалим процесом. Давайте разом допоможемо дитині зробити цей важливий крок у житті.
Оксана КОРОЛЬОВА,
практичний психолог ДНЗ № 3 «Ладоньки».



РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ
МАЙБУТНІХ ПЕРШОКЛАСНИКІВ

• Поважайте дитину як особистість.
• Зберігайте доброзичливу емоційну атмосферу в сім’ї.
• Не залякуйте школою, навпаки, розповідайте про своє шкільне життя.
• Заздалегідь познайомте дитину з приміщенням школи, класом і майбутнім вчителем.
• Вчіть дитину обслуговувати себе, прибирати одяг, складати свої речі.
• Розвивайте і підтримуйте у дитини інтерес до навчання.
• Зосереджуйте увагу на успіхах («ти зможеш, ти здатний»), а не на невдачах у навчанні.
• Не вимагайте від першокласника лише високих результатів і оцінок. Пояснюйте, як важливо розвивати свої здібності.
• Не карайте дитину обмеженням її рухової активності, не забороняйте гуляти разом з іншими дітьми на свіжому повіт­рі. Чітко дотримуйтесь режиму дня.
• Обмежте перегляд телепередач та комп’ютерні ігри, щоб зменшити час перебування дитини у статичній позі.
• Влаштовуйте у вихідні дні сімейні прогулянки на природі.
• Проводьте фізкультхвилинки, стежте за поставою дитини під час виконання домашнього завдання.
• Стежте, щоб після школи дитина обов’язково гуляла на свіжому повітрі.
• Вкладайте школяра спати не пізніше 21:00.

Comments are now closed for this entry