Львівський регіональний центр оцінювання якості освіти (ЛРЦОЯО) завершив розподіл учасників пробного ЗНО за пунктами проведення. Отож, ще з 25 лютого 2019 року учасники з Волинської, Львівської, Рівненської областей, які зареєстровані на пробне зовнішнє незалежне оцінювання, мають можливість роздрукувати запрошення-перепустку для участі у пробному тестуванні. Для цього необхідно зайти на «Інформаційну сторінку (пробне ЗНО)» (за логіном та паролем, який отримали під час реєстрації) на сайті ЛРЦОЯО http://lv.testportal.gov.ua

Урок проводить одинадцятикласник Віталій Ткачук

Учитель творить Людину.
В. Сухомлинський

У Здолбунівській загальноосвітній школі І-ІІІ ст. № 4 є багато хороших традицій. Одна з них - День учнівського самоврядування. Метою проведення цього заходу є виховати у школярів почуття відповідальності, дати їм можливість спробувати себе у ролі вчителів, допомогти визначитись з життєвою позицією.
Четвертого жовтня старшокласники нашої школи мали змогу самостійно провести уроки для учнів 1-9-х класів. Перед стартом навчального дня відбулась лінійка, на якій президент школи Богдана Гайдук зачитала наказ «Про проведення Дня учнівського самоврядування». Після цього учні розійшлися по класних кімнатах. Хтось - навчатися, а хтось і навчати. Відзначу, що старшокласники, яким випало побувати в ролі учителів, відповідально підійшли до справи. Вони підготували конспекти, опрацювали відповідний матеріал і, під наглядом педагогів, провели цікаві змістовні уроки. Але для себе ці школярі з’ясували, що бути вчителем нелегко. Адже потрібно не тільки володіти матеріалом, а й слідкувати за дисципліною в класі, залучати до роботи на уроці усіх учнів.
Кожен того дня отримав свій урок: молодші школярі - новий навчальний матеріал, а старшокласники - безцінний досвід. І хто знає, можливо, для когось відкрилась дорога навчати, ростити творити… Людину.
Оксана ЯКИМЧУК,
педагог-організатор
Здолбунівської ЗОШ І-ІІІ ст. № 4.

«Знедолена природою дитина не повинна знати, що в неї слабкий розум, слабкі сили. Виховання такої дитини має бути в сто разів ніжнішим, чуйнішим, дбайливішим»
В.Сухомлинський

Всі діти, незалежно від стану здоров’я, мають право на одержання освіти, якість якої не відрізняється від якості освіти здорових дітей. З цією метою з 2017 року в Україні стартувала програма інклюзивної освіти. Така програма надає кожній дитині право вибору того загальноосвітнього закладу та навчальної програми, відповідно до якої вона хоче і може навчатися. Інклюзивне навчання передбачає спільне перебування дітей із порушеннями психофізичного розвитку з їх здоровими однолітками та відкриває можливості для дитини з особливими потребами, сприяє її інтеграції в освітнє сере­довище.
Здолбунівська ЗОШ І-ІІІ ступенів №5 у поточному навчальному році теж розпочала шлях запровадження інклюзивного навчання. На базі школи запрацював інклюзивний клас, де навчається учень з особливими освітніми потребами.

Про організоване завершення 2017/2018 н. р. та особливості Про організоване завершення 2017/2018 н. р. та особливості проведення ДПА у закладах загальної середньої освіти

Весна разом із запашними квітами та свіжою зеленню приносить ще й весняний неспокій. Особливо випускникам шкіл та їхнім батькам. Адже попереду відповідальний іспит на зрілість – зовнішнє незалежне оцінювання знань.

Цього навчального року державна підсумкова атестація для випускників загальноосвітніх шкіл здійснюється у формі зовнішнього незалежного оцінювання з 22 травня до 14 липня (основна і додаткова сесії) 2018 року. Щодо проведення державної підсумкової атестації для учнів 4-9-их класів, то заклади загальної середньої освіти самостійно визначають строки, як і дату свята «Останній дзвоник» та випускних вечорів.
Щодо школярів молодших класів, то для них державна підсумкова атестація здійснюється з метою внутрішнього моніторингу якості освіти у формі підсумкових контрольних робіт з двох предметів: української мови (передбачає оцінювання результатів навчання з української мови та читання) і математики.
Для проведення державної підсумкової атестації в кожному закладі освіти використовуються єдині завдання, які укладають вчителі й затверджує директор відповідно до затверджених Міністерством орієнтовних вимог до змісту атестаційних завдань.

Чи потрібно у школі зменшувати літні канікули та збільшувати їх взимку

Цей навчальний рік запам’ятається учням нашого району насамперед постійними перебоями навчання. То карантин через перевищення епідпорогу оголосили, то призупинили навчання через ускладнення ситуації з постачання природного газу. І така ситуація виникала у навчальних закладах більшості регіонів нашої країни.

Через що в дітей з’явля­ються незаплановані канікули. І як наслідок вчителі не встигають учням подати матеріал повністю, об’єднують теми, залишають окремі з них на самостійне опрацювання. А в школярів відповідно зростає навантаження. І так чи не щороку. Адже карантин – вже звична справа.

Що пропонують батьки?
Якщо проаналізувати попередні навчальні роки, то у 2013-2014 навчання призупинили на дев’ять навчальних днів, у 2014-2015 – також на дев’ять, а у 2015-2016 – вже на п'ятнадцять. Цьогоріч діти не ходили до школи додаткові 10 днів.
Такий стан справ чи не щозими викликає жваву дискусію серед батьків та освітян. І окремі матері й батьки повсякчас пропонують запозичити закордонний досвід і частину літніх канікул перенести на зиму. До слова, два роки тому на сайті президента навіть розмістили петицію з проханням ухвалити закон про перенесення великих літніх канікул на зимовий період. Щоправда, петиція не набула популярності і з 25 тисяч необхідних для розгляду голосів вона набрала слабеньку цифру 54.
Схожу ініціативу нещодавно озвучили і в нас у районі. На обговорення у соцмережу «Фейсбук» голова Здолбунівської РДА Сергій Кондрачук опублікував лист до Міністра освіти і науки Лілії Гриневич з пропози­цією перенести місяць літніх шкільних канікул на зимовий період.

Ірина Володимирівна ДЕНИСОВА

Ірина Володимирівна ДЕНИСОВА

Коли лунає слово «вчитель», мимоволі уявляєш собі красиву жінку з букетиком жовтих нарцисів у руках. Вона поспішає до школи. І нагадує весну. Така ж юна, така ж усміхнена, така ж рада життю...
Кажуть, що учительська доля - одна з найважчих. І це дійсно так. Адже, щоб стати справжнім учителем, насамперед треба мати велике серце і безмежну любов до дітей.
Ірина Володимирівна Денисова - тому приклад. Окрім того, що є вчителем від Бога, вона ще й дуже творча особистість, красива жінка, любляча мама і є просто хорошою людиною. Любить життя у всіх його проявах.
За фахом Ірина Володимирівна - вчитель початкових класів, працює у Здолбунівській ЗОШ І-ІІІ ст. № 6. Її оточує сила-силенна друзів. Для багатьох вона - мудрий порадник. Її уроки нагадують казку. Все надзвичайно просто, легко і в ритм. Це людина-душа, яка відкриває перед тобою світ.
Це вона прийняла наших діток, маленьких і розгублених, з рук батьків. Це про неї сказав грузинський педагог-новатор Ш. Амонашвілі: «Коли учитель поспішає до дітей, радіє кожній зустрічі з ними, тоді й діти поспішають до школи і щиро радіють кожній зустрічі зі своїми вчителями, бо вчаться у тих, кого люблять».

Часто можна почути запитання: у чому сутність роботи методиста? Здавалося б, що тут незрозумілого? Саме слово промовляє за себе. Методист - фахівець з методики, людина з вищим рівнем компетентності, логічним та аналітичним мисленням, вмінням бачити перспективу, ерудована, комунікабельна і креативна.
Ось таким вчителем учителів чотирнадцять років є Світлана Іванівна Батьковець. Нашому методисту притаманно відкривати щось нове. Вона - чудовий організатор, уміє згуртовувати біля себе людей. І сама - щира, порядна людина, справжній друг, який завжди підтримає, допоможе, дасть слушну пораду, шукає і знаходить сучасні підходи в роботі, відповідальна й вимоглива до себе. Людина доброзичлива й безкорислива, чим завоювала довіру колег.
Світлана Іванівна завжди усміхнена, тактовна, ввічлива, а коли потрібно - зосереджена, справедлива. Вона поважає думку інших. За роки своєї невтомної праці сформувала колектив однодумців - учителів початкових класів - та сприятливий у ньому мікроклімат. Постійно дбає про самовдосконалення, підвищення своєї професійної майстерності. А щоб цього досягти, потрібно любити свою справу так, як Світлана Іванівна. Завдяки їй ми крок за кроком пізнаємо світ любові і поваги до Дитини, бо повсякденне завдання кожного з нас – навчати дітей і всіх їх любити.

Стартує довгоочікувана реформа освіти. Сучасна школа має сформувати у дітей різноманітні вміння, компетентні навички. І головне її завдання уже не забезпечення знаннями, бо вони дуже мінливі в сучасному світі. Нове завдання школи - навчити дітей, як засвоєні знання і навички застосовувати у житті. Тобто знання, які отримують школярі, мають бути універсальними. Тому і треба змінювати підхід до організації навчання, ставлення вчителів до учнів, відносин між педагогами.
Іншою нині є і роль учителя. Його вже не сприймають як безпосередньо джерело знань, бо їх можна почерпнути й з Інтернету, книг тощо. Головне завдання педагога зараз - навчити учитися, зацікавити. Адже якщо дитина займається тим, що їй подобається, вона знаходить для цього натхнення і сили. Нова українська школа повинна допомогти кожному учневі стати особистістю, здатною самостійно ухвалювати рішення, робити вибір і бути творцем своєї долі.

Що саме зміниться
Першокласникам не задаватимуть домашніх зав­дань, учні другого класу витрачатимуть на них не більше 45 хвилин, третього - 1 годину 10 хвилин, четвертого - максимум півтори години. Навіть більше, вчителі не задаватимуть домашніх завдань з додаткових підручників і посібників, а також на час канікул і вихідних. Крім того, першокласникам не ставитимуть оцінок. А в другому-четвертому класах оцінювати знання учнів будуть лише з кількох дисциплін – української мови та літератури, математики і природознавства. З інших предметів можна буде оцінити учня усно, тобто буде варіант дати вербальну характеристику знань і умінь учня. Тільки, якщо це дозволить педагогічна рада. Попри те, що школи самі можуть визначати системи оцінювання, в кінці семестру вони все одно мають виставити оцінки за 12-бальною системою.

Святкові заходи на честь сторіччя Здолбунівської гімназії, які відбулися 8 грудня, зібрали тих, хто так чи інакше, причетний до цього славного закладу.
Спочатку випускники усіх років зустрілися у приміщенні гімназії, де мали змогу оцінити позитивні зміни, котрі відбулися у закладі, відвідати свої колишні класи та поспілкуватися з учителями і шкільними друзями.

 

Згодом на нещодавно оновленому фасаді приміщення гімназії відкрили меморіальну дошку першому директору закладу Йозефу Косаку. До речі, у церемонії відкриття взяв участь Генеральний консул Чеської Республіки у Львові Павел Пешек.
Дійство продовжив урочистий захід «Від першої чеської школи до гімназії – 100 років», який відбувся у Здолбунівському БКЦ. Гімназію вітали представники районної та міської влади, колишні та нинішні учителі, випускники, учні та їхні батьки. Митці подарували присутнім зворушливі пісні та професійні танцювальні номери. А загалом у залі панувала атмосфера щирої любові та поваги до навчального закладу, який дає учням не лише чудову освіту, а й відчуття причетності до єдиної гімназійної родини.
Фото Ольги КЛИМКОВИЧ.