Стартує довгоочікувана реформа освіти. Сучасна школа має сформувати у дітей різноманітні вміння, компетентні навички. І головне її завдання уже не забезпечення знаннями, бо вони дуже мінливі в сучасному світі. Нове завдання школи - навчити дітей, як засвоєні знання і навички застосовувати у житті. Тобто знання, які отримують школярі, мають бути універсальними. Тому і треба змінювати підхід до організації навчання, ставлення вчителів до учнів, відносин між педагогами.
Іншою нині є і роль учителя. Його вже не сприймають як безпосередньо джерело знань, бо їх можна почерпнути й з Інтернету, книг тощо. Головне завдання педагога зараз - навчити учитися, зацікавити. Адже якщо дитина займається тим, що їй подобається, вона знаходить для цього натхнення і сили. Нова українська школа повинна допомогти кожному учневі стати особистістю, здатною самостійно ухвалювати рішення, робити вибір і бути творцем своєї долі.

Що саме зміниться
Першокласникам не задаватимуть домашніх зав­дань, учні другого класу витрачатимуть на них не більше 45 хвилин, третього - 1 годину 10 хвилин, четвертого - максимум півтори години. Навіть більше, вчителі не задаватимуть домашніх завдань з додаткових підручників і посібників, а також на час канікул і вихідних. Крім того, першокласникам не ставитимуть оцінок. А в другому-четвертому класах оцінювати знання учнів будуть лише з кількох дисциплін – української мови та літератури, математики і природознавства. З інших предметів можна буде оцінити учня усно, тобто буде варіант дати вербальну характеристику знань і умінь учня. Тільки, якщо це дозволить педагогічна рада. Попри те, що школи самі можуть визначати системи оцінювання, в кінці семестру вони все одно мають виставити оцінки за 12-бальною системою.


Парти у класних кімнатах розставлятимуть колом або буквою «П», а не в три ряди, як було ще з радянських часів. Предмети стануть інтегрованими, тобто об’єднуватимуться навколо цікавих для дитини тем і проб­лем. Багато занять відбуватиметься в ігровій формі, що допомагатиме краще концент­рувати увагу дітей. До того ж, акцент робитимуть на індивідуальних особливостях кожного учня. Навчання стане ефективнішим, зрозумілішим для дітей. Навіть більше, теми для викладання обиратимуть як учитель, так і учні. На уроках діти зможуть обговорювати улюблені мультфільми і на їх основі виконувати певні завдання, наприклад - написати лист герою мультика тощо. Адже учням набагато цікавіше отримувати знання на основі своїх улюблених сюжетів, ніж зі стандартних програм.

Які предмети вивчатимуть першокласники
Створять курс «Я пізнаю світ», в який інтегрують сім навчальних дисциплін: математичну, природознавчу, технологічну, інформативну, мовно-літературну, суспільно-історичну й соціальну. Окремими предметами будуть іноземна мова, фізкультура й мистецтво.

Яких ще новацій очікувати
Зміни стосуватимуться не лише навчальної частини. Вчителі працюватимуть над розвитком різних граней особистості дитини. Наприклад, свободи і незалежності. Школярі матимуть змогу дискутувати з учителем, висловлювати свої думки. Також буде створено безпечні умови для фізичного і психоемоційного розвитку дітей.
Проте найголовнішим і найціннішим результатом початкової освіти в особистісному вимірі є здорова дитина, мотивована на успішне навчання, дослідницьке ставлення до життя, це учні, які вміють здобувати інформацію з різних джерел і критично її оцінювати, відповідально ставитися до себе та інших людей, усвідомлювати себе громадянами України. А якщо вчитель стане другом дитини, і дружба ця буде осяяна благородним захоп­ленням, поривом до чогось світлого, розумного, у серці дитини ніколи не з’явиться зло.
Світлана БАТЬКОВЕЦЬ,
методист з початкової освіти
Здолбунівського районного
методичного кабінету.

Додати коментар

Всі коментарі – це не редакційні матеріали. Якщо ви вважаєте, що якась інформація не відповідає дійсності і маєте на те суттєві підстави - напишіть нам info@newlife.rv.ua і адміністратор розгляне ваш лист у найкоротший термін.
Коментарі друкуються тільки за попередньої модерації.


Захисний код
Оновити