Нині практично кожен з нас користується у повсякденному житті банківськими картками, за допомогою яких можна оплачувати покупки, комунальні послуги, поповнювати рахунки мобільних чи отримати грошовий переказ... Та, на жаль, останнім часом набули розмаху й шахрайства з банківськими картками. Від зловмисників, які телефонують до клієнтів банків і просять їх назвати особисті дані, постраждало вже чимало людей.

Потрапляють на гачок зловмисників і ті, хто збирає допомогу для українського війська, на лікування поранених бійців, хворих дітей. Сталося це і з Катериною Улітенковою, дружиною пораненого воїна АТО зі Здолбунова. Нині жінка збирає кошти на лікування чоловіка - Сергія, який перебуває у Київському військовому госпіталі. Оскільки грошей потрібно чимало - змушена просити про допомогу. Тому, коли до неї зателефонували з пропозицією пожертвувати кошти на лікування Сергія, Катерина дуже зраділа. Тоді навіть припустити не могла, що розмовляє з шахраями.
- Чоловік, який спілкувався російською, представився волонтером з Київської області. Він повідомив, що має намір передати 20 тисяч гривень на лікування Сергія. Запитав, яким способом мені зручніше отримати кошти. Я відповіла, що готівкою краще, адже нині банківські системи в Україні ненадійні. Проте додзвонювач таки записав номер рахунку моєї банківської картки. А тоді продовжив приязну бесіду. Поцікавився, чи не потрібне моєму чоловіку лікування за кордоном. Запевнив, що поговорить з лікарями з Ізраїлю. І я йому повірила, - розповідає Катерина Улітенкова.


Жінка зазначає, що «волонтер» був дуже уважним та приємним співрозмовником. Підмітив, що нині серед тих, хто збирає кошти на лікування, є чимало шахраїв, тож він хотів би переконатись у достовірності ситуації в родині Улітенкових. Почав розпитувати про родичів, які можуть це підтвердити. Зрештою дійшло до того, що Катерина назвала прізвище, ім’я та по-батькові своєї бабусі. Лише згодом жінка зметикувала, що таким чином «волонтер» дізнався дівоче прізвище її матері. А, як відомо, запитання саме про це часто є конт­рольним для відновлення паролів та ПІН-кодів.
Катерина одразу ж кинулась до відділення банку, де встигла заблокувати картку. Через деякий час на мобільний жінці прийшло СМС-повідомлення про те, що з її рахунку хочуть зняти 14 тисяч гривень. Обурена нахабністю шахраїв, Катерина зателефонувала «волонтеру», котрий ще не встиг заблокувати SIM-карту, і повідомила, що передасть його дані до міліції. Пізніше жінка почала отримувати від цього ж чоловіка СМС-повідомлення явно сепаратистського змісту з погрозами та звинуваченнями її чоловіка у смерті багатьох людей…
До слова, кількість випадків шахрайств із банківськими картками останнім часом збільшилась. Як розповів начальник Здолбунівського РВ УМВС Олександр Панасюк, на Здолбунівщині на гачок зловмисників потрапляє чимало довірливих людей. Ошукані звертаються до міліції чи не щотижня, проте лише близько 20 % таких справ вдається розкрити. Адже часто шахраї телефонують з інших областей, переважно з окупованого Сходу, і дуже швидко зникають після крадіжки грошей з банківської картки.
Тож, аби вберегти свої заощадження від посягань шахраїв, варто дослухатися до наступних порад:
1. Ніколи і нікому не називайте своїх особистих даних: прізвища, імені, по-батькові, дати народження, ПІН-коду, дівочого прізвища матері, терміну дії картки. Для покупки товару у мережі Інтернет або пожертви грошей відправнику коштів достатньо знати лише номер картки та Ваше ім’я, аби розрахуватись з Вами.
2. Якщо Вам телефонують нібито з банку і просять назвати особисті дані, - це привід для занепокоєння. Якщо сумніваєтесь, що справді спілкуєтеся з банківським працівником, запитайте, коли і в яке відділення підійти, аби вирішити проблему особисто. Банківський працівник не має права знати ПІН-код та інші паролі захисту Вашої картки, а уточнити особисті дані клієнта може лише при зустрічі з ним.
3. Не варто оприлюднювати номер телефону, до якого прикріплено Вашу банківську картку. Шахраї навчились робити дублікати SIM-карт, щоб отримувати доступ до рахунків, і часто їм вдається обійти усі заходи безпеки, які практикують мобільні оператори. Перед тим, як заблокувати SIM-карту, шахраї телефонують до жертви тричі з різних номерів (щоб отримати дублікат карти в мобільного оператора, потрібно назвати трьох своїх недавніх співрозмовників), можуть поповнити її рахунок на кілька гривень (оператор також цікавиться, на яку суму і коли востаннє було поповнено рахунок). Якщо не маєте можливості використовувати публічно іншу SIM-карту, не розповідай­те про те, що вона прикріплена до вашого акаунту у банківській системі;
4. У жодному разі не розголошуйте стороннім особам так званий CVV-код - три цифри, розташовані на зворотному боці банківської картки.
5. Не називайте нікому секретних кодів, які приходять на Ваш телефон, і не набирайте тих, які Вас просять набрати шахраї.
7. Не встановлюйте на карту ПІН-код, що складається з цифр підряд, а також свою дату народження. Такі комбінації легко підібрати. Не рекомендується також захищати різні платіжні картки одним і тим же ПІН-кодом.
У разі виникнення підозри, що Ви все ж таки мали справу з шахраями, одразу повідомте про це в банк, аби заблокувати картку. Якщо ж крадіжка таки сталася, звертайтесь до правоохоронців, а також до банку із заявою про несанкціоноване зняття грошей.
Пам’ятайте: шахраї - вправні психологи і здатні «заговорити» людину так, що вона не відразу зрозуміє, що стала жертвою. Тому будьте обачними і пильнуйте свої заощадження!
Ірина САМЧУК.

Додати коментар

Всі коментарі – це не редакційні матеріали, не мають попередньої модерації. Коментатори які допускатимуть у своїх коментарях грубощі щодо інших учасників дискусії та наклепи (поширення завідомо неправдивдивої інформації, яка порочить іншу особу) - можуть бути забанені адміністратором. Якщо ви вважаєте, що якась інформація не відповідає дійсності і маєте на те суттєві підстави - напишіть нам info@newlife.rv.ua і адміністратор розгляне ваш лист у найкоротший термін.
Коментарі неавторизованих користувачів друкуються тільки за попередньої модерації.


Захисний код
Оновити