або Про проблеми з наданням комунальних послуг жителям Здолбунова

Заголовок цього газетного матеріалу якраз і відповідає тій ситуації, яка ось уже кілька років поспіль спостерігається у нашому райцентрі. Настав час у Здолбунові реанімувати житлово-комунальні служби, оскільки їх діяльність давно не відповідає вимогам сьогодення. Старими дідуганами стали балкони і дахи будинків, невтішна картина і в багатьох підвальних приміщеннях, іржою позаростали вентилі теплопровідних труб, повний розгардіяш з теплоізоляцією, не витримує критики стан сходових клітин та електромережі.


А щодо надання населенню житлово-комунальних послуг, то тут проблем, що в бродячого пса реп’яхів. Хоча плата за ці “послуги” зростає щороку. Тут не варто вдаватись до математики, бо платники і так здогадуються, що їх обдирають як липку.
Саме з цим звернулися до державної інспекції з контролю за цінами в Рівненській області, Рівненського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, Державної інспекції з енергозбереження по Рівненській області, а також до редакції газети “Нове життя” жителі будинку № 39 по вул. Шкільній. А перед тим вони зібралися на загальні збори, де обрали будинковий комітет, обговорили назрілі проблеми незадовільного стану обслуговування свого житлового будинку та неправомірні дії керівництва КП “Здолбунівкомуненергія”.
Мешканці будинку стурбовані тим, що протягом кількох останніх років не проводився ремонт теплових мереж та не оновлювалася теплоізоляція. Хоча це передбачалося додатковою угодою “Здолбунівкомуненергії” з жителями будинку. Але ці роботи не були вчасно виконані.
Збурення жителів викликане ще одним прикрим випадком. У 2008 році в будинку за рахунок коштів обласної програми з енергозбереження був встановлений вузол обліку теплової енергії. Жителі будинку призначили відповідального за цей вузол. В той же час КП “Здолбунівкомуненергія” видало для цієї людини журнал обліку теплової енергії, в який щомісячно вносилися відповідні записи. А вже у листопаді 2009 року комунальне підприємство знімає діючий замок на тепловому вузлі та замінює його новим, цим самим позбавляючи представника будинку можливості проводити контроль за роботою вузла, регулюючи режим енергозбереження в будинку. Показник споживання теплової енергії не погоджується з жителями будинку й до цього часу.
Звинувачують жителі будинку КП “Здолбунівкомуненергія” і в тому, що воно оформило фіктивний акт про несправність замка на вузлі обліку, а замість нього повісило новий, ключі від якого знаходяться у представників цього комунального підприємства. Мешканці будинку не мають доступу до вузла обліку тепла, через що і розцінюють це, як можливість втручання у його роботу представників названого підприємства з метою завищення показників теплового лічильника. Тут варто вдатись до цифр, якими оперують самі ж жителі. Наприклад, за грудень 2009 року показники лічильника перевищують більш як у 1,5 разу покази за листопад цього ж року. ”Здолбунівкомуненергія” з 1 січня ц. р., знову ж таки припускають жителі, безпідставно підвищила тариф на теплопостачання, який нині складає 7 гривень 92 копійки без обслуговування теплових мереж, а додаткова оплата за це проводиться у міське будинкоуправління. Здолбунівські тарифи значно перевищують тарифи Рівного. Доречно навести ще один аргумент жителів: протягом 2008-2009 років тариф, встановлений “Здолбунівкомуненергією”, не підтверджувався показниками лічильника в їхньому будинку. Так, у жовтні тариф складав 3 грн. 94 коп., в листопаді - 4 грн. 67 коп. І навіть при втручанні КП “Здолбунівкомуненергія” в роботу теплового вузла будинку тариф за грудень склав 7 грн. 22 коп. Хто правий? Де істина?..
Щоб розставити, як кажуть, усі крапки над “і”, довелося звернутися до КП “Здолбунівкомуненергія”. Того дня до кабінету директора підприємства Валентини Шавронської добивалося дві жінки. Назвати свої прізвища кореспонденту вони відмовились. А змусив їх завітати сюди досить-таки прикрий випадок – у підвальному приміщенні будинку № 45 по вул. Незалежності, де проживають відвідувачки, прорвало труби тепломережі і гарячою водою залило комірчини, де зберігається картопля. Жінки плачучи, вимагали у пані Шавронської відшкодувати збитки. Цей прикрий інцидент схвилював її не на жарт. І вона, коли власники підвалів написали заяву, пообіцяла компенсувати збитки у рахунок плати за теплову енергію.
Щодо скарги жителів будинку № 39 по Шкільній, то директор КП була категоричною, мовляв, вони безпідставно зчиняють шум, в квартирах тепло, мережу потроху ізолювали. А лічильники не вважаються енергозберігаючими приладами, вони лише рахують Гкал. Інше питання, як стверджує В. Шавронська, що жителі хочуть економити, прикрутивши засувку лічильника. Але робити це можна лише в квітні, жовтні, коли надворі тепло, а не взимку, бо в окремих квартирах буде холодно, як це часто спостерігалося в центральній районній бібліотеці, яка знаходиться на першому поверсі названого будинку.
Аналогічна ситуація з дев’ятиповерхівкою по вул. Коперника, 55. Не один рік її мешканці скаржаться на недостатній рівень подачі тепла в квартири, а віз, як кажуть, і нині там. Виплуталися із цієї халепи жителі одного під’їзду, провівши минулого року автономне опалення. Тепер від задоволення лише потирають руки, а ті, хто ще користується централізованим опаленням, - хухають в долоні… Не краще тут і з обліком теплової енергії. ”Здолбунівкомуненергія” поставила водяний насос, що регулює подачу гарячої води, але від цього жителям багатоповерхівки не стало краще, навпаки, вони потерпають від незручності ще більше - шум від роботи насосів не дає вночі спати.
Великі претензії до КП “Здолбунівкомуненергія” і в жителів будинку № 25, що по вул. Шкільній. В сильні морози вони лише гріються обіцянками комунального підприємства. Хоча гроші за тепло те бере справно.
А жителі будинку № 39 по вул. Шкільній невдоволені і роботою міського будинкоуправління. З часу здачі об’єкта в експлуатацію жодного разу не проводилось фарбування вікон сходових кліток, водостічних труб та зовнішніх комунікацій, тривалий час не проводиться ремонт сходових кліток, у негоду протікає дах будинку, без відповідних опор експлуатуються “козирки” при вході в будинок, а це може призвести до непоправного - травм і загибелі людей.
Однак керуюча будинкоуправлінням Олександра Хомич, з якою довелося зустрічатися, усе заперечує,
стверджуючи, що стріли критики направлені на адресу комунального підприємства несправедливо. Будинок № 39 по вул. Шкільній не єдиний, де прибирається прибудинкова територія, біляться сходові клітки, встановлюються вхідні двері, облаштовуються дитячі майданчики. Про дах, як зазначила О. Хомич, їм відомо: будуть кошти - будуть ремонтувати. Фарбування надвірних вікон потребує знову ж таки коштів, а у міській казні їх немає.
Жителі міста потерпають від багатьох незручностей, через що й обурюються. У квартирах під час морозів гуляє холод, по 20-30 років не бачать фарбувальних пензлів і щіток приміщення сходових кліток, бажають бути кращими дитячі майданчики і прибудинкові території. Одним словом, робота комунальних підприємств не влаштовує багатьох мешканців Здолбунова і в більшості вони вважають її незадовільною. А через неякісні послуги може трапитись і непоправне лихо, а саме: впасти балкон чи козирок над входом у будинок, лопнути труба з гарячою водою прямо на голови людей тощо. Сьогодні ніхто не може похвалитись перспективою для комунальних підприємств, не вистачає важелів впливу на їх роботу і міській владі. Через те виходить у нас так, як у тій приказці, що поки грім не гряне - ледачий не встане.
Євген Шилан.

Comments are now closed for this entry