Ті малі школярики, яких цього року батьки приведуть за руку до першого класу, стануть першими, хто навчатиметься у Новій українській школі, в новій системі освіти, незнаній і незбагненній не те що для суспільства й батьків, але навіть і для самих учителів.

В області взялися за контроль готовності до нового навчального року і то саме в контексті реформи освітньої галузі. Адже кош­ти освітньої субвенції на оснащення та забезпечення закладів загальної середньої освіти необхідними меблями й шкільним обладнанням в райони скеровано. Тож минулого тижня у Рівненській ОДА провели онлайн-нараду з освітянами районів та ОТГ області, де йшлося передусім про закупівлю обладнання для НУШ на Рівненщині й що це дуже відповідальне завдання для кожного освітянина. Вперше за всі роки незалежності уряд цільово виділив кошти на меблі та обладнання для Нової школи.


Проте говорили і про суть Нової української школи. Адже можна посадити діток за найновіші й найзручніші парти. Та чи піде реформа? А треба щоб пішла. Адже, як наголосила заступниця голови РОДА Світлана Богатирчук-Кривко, сутність реформи не лише в обладнанні, а у відповідній підготовці вчителя – у подачі матеріалу, новій методиці навчання.
«Якщо не зміниться вчитель, Нової української школи не буде», – заявив під час одного з виступів перед освітянами заступник Міністра освіти і науки України Павло Хобзей.
Про хід підготовки до впровадження Нової української школи на Здолбунівщині поінформував начальник відділу освіти Здолбунівської РДА Ігор Антонюк.
За його словами, у всі школи району за тиждень-два обладнання буде доставлено. А щодо вчителів перших класів, тобто тих, котрі розпочнуть працювати у проекті НУШ, то вони також до роботи готові. Адже протягом року на базі Рівненського обласного інститутуту післядипломної педагогічної освіти вони за спеціальною програмою проходили навчання, складали тести та одержали дипломи.
Відомо, що в основі Нової української школи стоїть дитиноцентризм. А це потребує зовсім іншого підходу педагога до справи. Адже той учитель, який звик працювати з учнями за методами авторитарної радянської школи, не може вмить перетворитися в найкращого друга дитини. Для цього треба по-перше – любити дитину й поважати в ній особистість; а по-друге – її відчувати, розуміти, бути в певній мірі психологом, щоб контактувати з батьками й вибудовувати спільну виховну концепцію.
Проте Ігор Антонюк запевняє, що процес народження Нової української школи не буде залишений на поталу. Навчання передбачене і для директорів та їх заступників, а у самі школи будуть приїздити інспектори й методисти і надавати допомогу педагогам на місцях. З батьками першокласників також уже проведено необхідну підготовчу роботу.
Ще проект Нової школи передбачає те, про що раніше могли тільки мріяти: вибудовування для кожної дитини індивідуальної освітньої траєкторії. Адже кожна дитина індивідуальна, як індивідуальні і її можливості. У когось батько вчитель, а хтось спроможний осягти курс навчання за індивідуальною програмою, складаючи іспити екстерном. Проте все тут залежатиме від рішень батьків, дітей та педагогічної ради. Як і хід реформи в цілому. Але вона готується. Нова українська школа буде впроваджена і за рік-другий ми побачимо її результати.
Людмила МАРЧУК.
Фото ілюстративне,
з мережі Інтернет.

Додати коментар

Всі коментарі – це не редакційні матеріали. Якщо ви вважаєте, що якась інформація не відповідає дійсності і маєте на те суттєві підстави - напишіть нам info@newlife.rv.ua і адміністратор розгляне ваш лист у найкоротший термін.
Коментарі друкуються тільки за попередньої модерації.


Захисний код
Оновити