У рамках реформи реєстраційної служби, а також децентралізації відбувається передача частини державних функцій з реєстрації майна та бізнесу на місця. У майбутньому за державою планується залишити лише функції: власника і адміністратора реєстрів; надання суб’єктам реєстрації допуску до даних реєстрів; визначення стандартів надання послуг з реєстрації. Всі інші функції з реєстрації, по мірі готовності приймаючих суб’єктів, мають бути передані місцевим органам влади, нотаріусам, а з часом - банкам.


З 1 квітня нотаріуси отримали право проводити реєстрацію договорів оренди земельних ділянок сільгосппризначення. В Україні працює понад 7000 державних та приватних нотаріусів. Нотаріальна спільно­та має своїх представників навіть у невеликих населених пунктах. А реєстрація договорів оренди земельних ділянок сільгосппризначення завжди була однією з найгостріших проблем аграрних регіонів. Так, у 2014 році було зареєстровано понад 860 тис. прав оренди земель сільськогосподарського призначення. А з початку цього року зареєстровано вже понад 175 тис. договорів. До запровадження змін селяни змушені були вистоювати в безкінечних чергах і шукати можливості пришвидшити цей процес за «додаткову плату».
Перевагами нової системи реєстрації договорів оренди сільгоспземель є:
розширення за рахунок 7000 нотаріусів кількості пунктів, де можна таку реєстрацію провести;
громадяни матимуть змогу самостійно обирати - звернутися їм до державного реєстратора чи до нотаріуса;
ліквідація черг при реєстрації договорів оренди сільгоспземель;
підвищення оперативності реєстрації і якості послуг за рахунок збільшення конкуренції;
ліквідація корупційної складової за «пришвидшення процесу».
Щодо інших змін у системі органів юстиції, то варто відзначити, що у жовтні 2014 р. розпочато пілотний проект «Модельний офіс» у сфері реєстрації речових прав на нерухоме майно у міських реєстраційних службах Вінниці, Дніпропетровська, Львова, Харкова, Черкас, Чернігова та Києва. Головною метою проекту є розділення функцій з прийому/видачі документів та прийняття рішень за результатами їх розгляду між різними особами.
Особливістю проекту є те, що реєстратор власноруч заповняє відповідні електронні заяви. Громадянину залишається лише перевірити правильність введених даних.
Розподіл роботи між фронт- та бек- офісами скоротив час, необхідний для оформлення паперів, з 40 до 15-20 хвилин та унеможливив корупційні дії у сфері реєстрації прав.
З другого квітня ц. р. у Чернівцях, Івано-Франків­ську та Калуші Івано-Франківської області реалізують пілотний проект у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
З шостого квітня 2015 року пілотний проект щодо розподілу функціональних обов’язків між особами, які приймають заяви у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, та особами, які приймають рішення за результата­ми розгляду таких заяв, запроваджується в територіальних управліннях юстиції Київської області. Крім того, пілотним проектом «Екстериторіальність» на Київщині передбачена екстериторіальність подання заяв у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно. Заяви щодо майна, яке розташоване у межах згаданого регіону, можуть подаватися до будь-якого районного, міського, міськ­районного, міжрайонного управління юстиції Київської області, а також до Головного територіального управління юстиції у Київській області.
Здолбунівське районне
управління юстиції.

Додати коментар

Всі коментарі – це не редакційні матеріали, не мають попередньої модерації. Коментатори які допускатимуть у своїх коментарях грубощі щодо інших учасників дискусії та наклепи (поширення завідомо неправдивдивої інформації, яка порочить іншу особу) - можуть бути забанені адміністратором. Якщо ви вважаєте, що якась інформація не відповідає дійсності і маєте на те суттєві підстави - напишіть нам info@newlife.rv.ua і адміністратор розгляне ваш лист у найкоротший термін.
Коментарі неавторизованих користувачів друкуються тільки за попередньої модерації.


Захисний код
Оновити