Тема подорожчання пасажирських перевезень актуальна й досі: незважаючи на спроби представників влади вплинути на самоправство перевізників, у маршрутках з пасажирів продовжують вимагати плату, підвищену на 60 %.
Тим часом у Здолбунівському РВ УМВС України в Рівненській області прийняли рішення про відкриття кримінального провадження щодо вказаного факту за ст. 356 КК України (Самоправство) на підставі звернення голови Здолбунівської райдержадміністрації Сергія Кондрачука. Прикметно, що кримінальну справу проти перевізників за цією статтею на Здолбунівщині порушили першими в Україні. У відповідь на дії Сергія Кондрачука прозвучало чимало претензій з боку перевізників. Мовляв, чому голова РДА не пише звернення з вимогою відкрити кримінальне провадження проти АЗС у Здолбунівському районі за підвищення ціни на пальне чи проти Нацбанку - за падіння курсу гривні? Більше того, деякі перевізники переконують, що, враховуючи цінову політику в державі, вартість одного пасажиро-кілометра мала б становити 0,80 грн. (!), а не 0,40 грн., як пропонують в області. А в ГО “Союз перевізників України” у відповідь на відкриття кримінальної справи навіть погрожують зупинити рух громадського транспорту.


Проте голова Здолбунівської РДА С. Кондрачук рішуче налаштований встановити справедливість:
- До мене звертаються люди з проханням вплинути на перевізників. Коли відповідаю, що питанням перевезень займається область, кажуть: «То чому ти тут сидиш?». І я їх розумію. Саме тому звернувся до всіх установ, які мають право, згідно з законом, відповідно реагувати на цю ситуацію. Зокрема, написав звернення до правоохоронців. Зараз чекаємо на завершення слідства.
Як розповідає С. Кондрачук, нещодавно перевізники надали для затвердження розрахунок суми відшкодування за безкоштовне перевезення пільговиків. З’ясува­лося, що, згідно з ним, кожен п’ятий пасажир наших маршруток – пільговик, тобто за нього платить держава. Природно, що питань до перевіз­ників лише побільшало. Тому голова Здолбунівської РДА має сумніви щодо можливості компромісу з власниками маршрутів.
- Щодо страйку перевіз­ників, яким вони погрожують, то я вкотре закликаю їх діяти в межах укладених договорів та закону. На сьогодні вартість одного пасажиро-кілометра становить 0,30 грн. Існує ст. 17 Закону України «Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)», нею і потрібно керуватися. Ніхто нікого ні в чому переконувати не буде. Як представник влади, лише прошу суб’єктів господарювання діяти в рамках закону, - зазначає голова РДА.
Нині проект розпорядження голови Рівненської ОДА про затвердження тарифів на перевезення пасажирів, у якому йдеться про підвищення тарифів до 0,40 грн. за пасажиро-кілометр, перебуває на реєстрації у Головному управлінні юстиції в Рівненській області. Тобто, ці тарифи досі офіційно не затверджено.
Тим часом перевізники, з якими доводилося спілкуватись, не налаштовані йти на поступки. Вони вважають підвищення тарифів цілком обґрунтованим. Врешті, враховуючи курс долара, вартість палива та запчастин, питань у необхідності підвищення плати за проїзд не виникає. Але робити це потрібно згідно із законодавством. Є претензії й до самих перевізників. Більшість людей готові заплати вищу ціну за проїзд, але при цьому отримати квитки, комфортабельні умови проїзду, повагу й розуміння з боку водіїв.
Саме відсутність поваги до пасажирів часто є причиною конфліктів та зіпсованих нервів. До прикладу, нещодавно трапився конфлікт між пасажиркою-школяркою та водієм на маршруті Рівне–Зелений Дуб. Водій відмовився перевозити дівчинку зі знижкою 25 % від вартості проїзду, що передбачено ст. 159 Постанови КМУ «Про затвердження Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту». Мати дівчинки написала заяву до міліції про порушення прав її доньки на придбання квитка за пільговим тарифом. На жаль, схожі випадки трапляються нерідко, але до правоохоронців обмежені у правах пасажири звертаються не завжди.
До слова, днями у Здолбунівській РДА поширили інформацію про те, що на деяких маршрутах завершився термін дії договорів між РДА та перевізниками. Зокрема на маршруті Здолбунів–Дермань-2 через Мізоч термін дії договору закінчився ще 15.11.2014 р., на маршруті Здолбунів–Кошатів - 4.03.2015 р. Проте ці перевіз­ники далі працюють на вказаних маршрутах. На сайті Здолбунівської РДА розміщено проекти нормативно-правових актів щодо умов проведення конкурсу на перевезення пасажирів на території Здолбунівщини.
Непрості часи змушують громадян шукати правди та справедливості, і робить це кожен по-своєму. Та голов­не, щоб усе відбувалося у рамках законодавства України, дотримання якого є основою для громадян цивілізованої правової держави.
Ірина САМЧУК.

Коментарі   

0 #1 Калина 03.04.2015, 17:15
А от мене інтересує-яку функцію зараз виконує відділ по контролю за цінами облвиконкому? Антимонопольний комітет, ?-Адже перевізники в зговорі між собою і ставлять потрібну їм ціну. Така ж ситуація по всій області напевне.
Цитата

Додати коментар

Всі коментарі – це не редакційні матеріали, не мають попередньої модерації. Коментатори які допускатимуть у своїх коментарях грубощі щодо інших учасників дискусії та наклепи (поширення завідомо неправдивдивої інформації, яка порочить іншу особу) - можуть бути забанені адміністратором. Якщо ви вважаєте, що якась інформація не відповідає дійсності і маєте на те суттєві підстави - напишіть нам info@newlife.rv.ua і адміністратор розгляне ваш лист у найкоротший термін.
Коментарі неавторизованих користувачів друкуються тільки за попередньої модерації.


Захисний код
Оновити