З 1 липня 2014 року змінюється порядок виплати допомоги при народженні дитини

Батькам майбутніх немовлят чергову «лотерею» влаштувала вже нова українська влада. Тим, хто очікує поповнення у родині вже цими днями, доводиться підраховувати, коли «вигіднішим» буде народження малюка - до чи після початку липня?
Адже офіційно прес-служба Міністерства соціальної політики України повідомила про… збільшення соціальної допомоги при народженні дитини. Зокрема йдеться про те, що з метою оптимізації соціального захисту сімей із дітьми допомогу при народженні дитини та на догляд за дитиною до досягнення нею трирічного віку об’єднано в один вид - допомога при народженні дитини. Крім того, відтепер сума не залежатиме від того, котрою в сім’ї ця дитина народилася: першою, другою, третьою і т. д., - державою встановлено фіксований розмір допомоги - 41280 гривень. Тобто, відразу після народження малюка родина отримає 10320 гривень. Ще 30960 гривень виплачуватимуть протягом 36 місяців - щомісяця по 860 гривень. Навіть якщо член сім’ї, який отримує допомогу, вирішить вийти на роботу до закінчення трирічної декретної відпустки, виплати триватимуть до досягнення дитиною трирічного віку.


Тобто, якщо порівняти суму 30960 гривень, яку отримають батьки первістка до 30 червня ц. р. включно, з липневою допомогою 41280 гривень, то виходить, що соціальна допомога таки зросла. Однак чомусь офіційна заява не містить інформації про те, наскільки невигідними є новації для батьків, які очікують на народження другої та наступних дітей. Бо якщо до 1 липня 2014 року батьки другого малюка отримували майже 62 тисячі гривень, а третього і наступних - 124 тисячі, то після цього дня на усіх чекає повна зрівнялівка.
Треба врахувати, що відтепер взагалі скасовується допомога по догляду за дитиною до 3-х років. «Відміняються» мінімальні 130 гривень, які щомісяця отримували мами немовлят. Якщо врахувати, що загалом за три роки ця виплата складала 4680 гривень, то виходить, що й збільшення допомоги на первістка не є настільки вагомим, як це здається з першого погляду.
Погодьтеся, що за нинішніх складних умов різниця між 41 і 124 тисячами гривень є разючою. Те, що щасливі батьки дітлахів, народжених після 1 липня, матимуть образу на законотворців, навіть не обговорюється. Врешті, якщо колишній владі і можна поставити хоч якийсь плюс, то якраз за збільшення соціальної виплати «на дітей». Чимало жінок в останні роки зважилися на народження третього нащадка саме під впливом «фінансового» аргументу. Бо сума, яка перевищує 100 тисяч гривень, це можливість хоч у перший рік життя малюка мати гарантований спокій щодо забезпечення родини найнеобхіднішим.
То ж що виходить - державні мужі знову «не там відтяли»? Тільки-но окремі міста та села почали звітувати про «плюсовий» природний приріст населення, тобто переважання кількості народжених над кількістю померлих, як лелеці, котрий приносить дітлахів, знову підрізали крила. Зрозуміле бажання - зекономити на всьому у тяжкі для країни часи може у підсумку повернути нас до регресу. Тим паче, що наша чинна Конституція стверджує: обов’язок держави - захищати життя людини. У країні, яка прагне світлого майбутнього, останнє мало б стосуватися і людей ще ненароджених.
Тим часом на останній сесії Рівненської обласної ради депутати ухвалили звернення до Верховної Ради з вимогою повернутися до положень, що визначають розмір допомоги при народженні дитини залежно від черговості її народження у розмірі, встановленому на 1 січня 2014 року. На переконання депутатів облради, скасування такої градації суперечить Конституції України. Вони сподіваються, що їх ініціатива оперативно знайде підтримку й у інших регіонах держави. І під тиском «низів» у Києві таки усвідомлять, що економити на майбутньому країни точно не варто.
Марина СТЕПАНЮК.

Comments are now closed for this entry