Згідно з Указом Президента України від 24 грудня 2012 р. утворено Міністерство доходів і зборів України шляхом реорганізації Державної митної служби України та Державної податкової служби України. На Міністерство покладено низку функцій, у тому числі з ад­мі­ністрування єдиного внеску на загаль­нообов’язкове державне соціальне страхування.
Про те, як вплине ця реформа на розвиток бізнесу, які переваги від неї матимуть платники податків, про основні завдання, принципи діяльності Міндоходів та його територіальних органів кореспонденту “Нового життя” розповів в. о. начальника Здолбунівської ОДПІ В’ячеслав ШТЕЙБАРТ:

 

- Вперше в історії незалежної України у складі центральних органів виконавчої влади створено відомство, яке несе відповідальність за наповнення державного бюджету. При об’єднанні податкової та митної служб в Україні керувалися інтересами бізнесу, який від цього отримає багато переваг. Наявність єдиного центру управління зробить процес прийняття рішень швидким та ефективним, і держава встигатиме реагувати на стрімкі зміни економічної кон’юнктури, актуальні тенденції, нагальні потреби платників.


Спрощується процедура отримання адміністративних послуг, знижується рівень бюрократизації в державних установах, комплексно надаються податкові та митні послуги. Пріоритети роботи не змінюються: вдосконалення системи адміністрування податкової системи України, якісне обслуговування платників із застосуванням новітніх технологій, спрощення документообігу, мінімум витрат часу представникам бізнесу на спілкування з державою, і максимум – на основну.
Реформа створить сприятливі умови для розвитку підприємництва і міжнародної торгівлі і, як наслідок, забезпечить наповнення прибуткової частини бюджету. Відтепер Міндоходів - це єдиний адресат, який від імені держави відповідає за питання оподаткування та якісний сервіс в адмініструванні обов’язкових платежів.
Міністерство доходів і зборів визначено головним в системі органів центральної влади з питань забезпечення формування єдиної державної податкової, митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів, єдиного соціального внеску. Єдиними у новоствореному Міністерстві доходів і зборів стали інформаційні бази даних, аудит (перевірочна робота), економічний аналіз, прес-служба. Оскільки функції ведення реєстру та персоніфікації страхувальників, нарахування ви­плат залишаються за Пенсійним фондом, а адмі­ністрування та кон­троль­но‑перевірочна­ ро­­бо­та - передаються Міні­стерству, його фахівці вже працюють над спрощенням адміністрування єдиного соціального внеску для підприємців. Зокрема, йдеться про об’єднання звіту про сплату внеску із стандартною декларацією за формою №1ДФ та надання можливості подавати такий звіт, як і всі інші, в електронному вигляді.
Робота Міністерства доходів і зборів переорієнтована на зменшення тиску на бізнес. Максимальна увага надаватиметься аналітичній роботі з мінімальним втручанням в справи добро­совісних платників податків.
Підвищенню ефективності уп­рав­ління процесом адмі­ністрування податків і зборів сприятиме об’єднання податкового та митного аудиту. Це суттєво зменшить кількість візитів на підприємства, і, в той же час, підвищить ефективність контрольно-перевірочної роботи, зокрема завдяки введенню електронних перевірок.

Comments are now closed for this entry